Friday, July 29, 2011

New direction.. ?

ceh , tengok tajuk dah macam ala-ala glee la pulak... wateva , knape la tetibe new direction pulak ni kan ? well , actually i will change my whole life this september. swaying from my dream and trying to let go of it... seriously , it hurts even more because this is my first-seriously-pursued dream. apa lah agaknye yang aku nak sangat ni kan ?

hmm.. untuk orang macam aku ni xkan la pulak dream aku nak jadi rockstar kan , sebenarnye aku mmg nak sangat study biomedic... lebih2 lg kat UPM ceh,ceh, macam dah hebat sangat lah tu nak pegi research university? memang dah sejak masuk matrikulasi lagi aku dah ada impian nak kaji pasal penyakit, lebih2 lg yang pasal genetik... what's up for the smirk? yes, my dream is verrryy boring, indeed... well, that's just like me. sape2 yang kenal aku korang tau la aku ni macam mana kan, don't bother urself by trying to imagine me, it's not worth it.

course yang aku dapat ni pun xlah teruk sangat pun. Foodtechnology and bioprocess kat Universiti Malaysia Sabah. maybe this is my opportunity to widen my world and explore more, just like what my primary school teacher told me, 'kadang-kadang kita rasa dunia x adil pada kita, kalau kita terus fikir macam tu sebenarnya kita yang x adil pada diri sendiri. kita kena teroka dunia yang x adil tu, dan kita akan tau semua tu ada hikmahnya' bak kata omputeh, every clouds has a silver lining... kau ingat ni essay ke, kalau letak peribahasa dapat markah lebih?

Baru tadi ni aku baca blog kawan aku, marina nama dia... kalau korang nak tau, dia ni kat no 2 dalam list orang2 yg aku rasa mengagumkan setakat ni... kalau si marina ni baca, jgn kembang sangat tau... dia ni memang jenis yang aku susah nak tak suka, positive, brave, a smile bank, and the words that she said always makes me feel as if i'm so rude to be compared to her... she's so polite. and of course, my favourite characteristic in her, matured... :) dia ni pulak dah pun fly ke indon sebab nak buat medic, congratz la sebab dapat selangkah lebih dekat pada impian dia nak jadi doctor.

Hmm... kalau korang perasan la kan, ni post aku yang ke3... baru 3??? sebab tu la tulis pun lari tajuk, dah tu melalut macam budak darjah 1 yang tulis. memang nampak sangat la aku ni x pandai berbelog ni... ok la, hopefully lain kali aku boleh improve sikit tulisan aku kat sini, supaya aku sendiri yang baca pun x boring macam sekarang ni...

No comments:

Post a Comment