Monday, August 15, 2011

bila hati dah membara...!

salam...

korang rasa panas hati tak kalau korang jadi aku hari ni?

cuba korang bayangkan:

korang tengah relax2, memang dah rancang hari ni tak ada apa2 nak buat,
pastu ada orang datang ajak korang buat something yang dia rancang.
korang kata malas, tapi dia ajak dengan alasan korang cuma perlu tolong dia je.
so, korang pun buat la...

tapi belum pun sampai halfway,
dia dah pergi lepak2 dengan orang lain.
bergelak ketawa sambil canang yang dia ada project ongoing.
korang pulak masih mempertahankan kesabaran,
teruskan je la project tu sebab tak nak pembaziran bahan berlaku...

sampai masa project tu dah nak siap,
dia datang balik dan tanya,
'dah siap ke?'
as if dia tu boss korang.
pastu sambil tengok2 project yang dah nak siap dia kata lagi,
'hebat jugak aku ni...' sambil senyum2 bangga.

pastu korang cuba nak bawa dia ke dunia sebenar yang sebenarnya bukan dia yang buat,
tapi dia kata,
'kalau aku tak ajak, kau mesti tak buat kan... sama je la'

dan yang paling tak best,
bila dah siap dia canang lagi kat orang yang tu project dia
dan semua orang pun puji dia.

ok,
bukan aku nak dipuji tapi sapa tak suka appreciation?

apa agaknya yang korang rasa kalau korang jadi aku?
apa korang nak buat kat dia?

macam ni ke?


tembak dia banyak2 kali sampai lubang2 badan dia?

nanti tak pasal2 pulak aku masuk penjara,
sekaligus menaikkan statistik kes pembunuhan di malaysia...

hahaha~

moral of the story,
jangan la korang jadi macam 'dia' dalam cerita di atas,
korang berpotensi jadi mangsa bunuh!




No comments:

Post a Comment